torstai 6. maaliskuuta 2014

Happy days in Hawaii

Mun lento Honoluluun lähti la iltana klo 18 , mut aikaerojen takia olin 9 tunnin lennon jälkeen perillä jo lauantaiaamuna. Koneessa mulla oli oma penkkirivi ja nukuinki yli 6 tuntia, kätevästi vältyinki sit jetlagilta. Maahantulotarkastus Jenkeissä: Miks kaikki pelottelee siitä?? Sormet tuohon, ootko lomalla, kauanko oot, leimaa passiin ja kiitti hei. Tuossako se oli? Ok. Havaijihan on ihanien rantojensa lisäks tunnettu korkeista hotellihinnoistaan. Mun hostelli oli Polynesian Hostel Waikiki beachillä, ja lämpimästi voin suositella. Hinta-laatusuhde todellakin oli hyvä ja sijainti ihan mahtava. Vähän harmittaa ku Jenkeissähän ikäraja baareihin on 21 ja meitsi tosiaan 20, nii iltasin olin sitte huoneessa yksin ku muut oli baarissa ja oli sitte vähä eri vuorokaudenrytmiki. Mut eipä se mitään hyvin se aika mulla silti kulu, yllättäen jopa liian nopeeta.














Lauantai, sunnuntai ja maanantai meni aikalailla sillain et auringonottoa, pitkiä kävelyitä rannalla, uimista, ruokaa, kieretelyä kaupoissa. Merivesi oli ihanan lämmintä ja kirkasta ja aurinko porotti. Oon avautunu siitä kuin ärsyttäväö on levittää aurinkorasvaa.  Viikon huiipuhetki oli ku löysin sellasta aurinkorasvaa niinku hiuslakka!!!! Niin helppoo ja nopeeta, 30 sekuntia ja koko kroppa ready, harmi vain et tässä vaiheessa jäljellä oli 5 päivää auringossa. Melkeen tuli itku, ku en ollu aiemmin tuota löytäny.  Tein henkilökohtasen ennätyksen Victoria's Secretillä ku kerran kävelin ulos ostamatta mitään ja tokalla kerralla vaan kosmetiikkaostosten kaa. Syynä se et piti pidättäytyä Nycin takia. Bongasin Macy's:ltä alennuksesta Samsoniten matkalaukun, ja loppujenlopuks sille jäi hintaa about 70e, en valita. Oon tosiaa Nyc-Oulu lennot varannu kahelle laukulle, ku rinkka ei paljoo shoppailuille anna tilaa... Nyt vaa Honolulusta oli lähdettävä sitte tunge rinkka matkalaukkuun meiningillä.





Tiistaille olin varannu bussikierroksen saaren ympäri. Oli ihan jeba, nättejä maisemia ja samalla kuuli historiasta. Jossai pähkinäfarmilla myös pysähdyttiin ja namm, sai maistella herkullisia macadamiapähkinöitä, joita oliki sitte tarjolla monilla eri mausteilla.


Keskiviikkona yleissivistystä, visiitti Pearl Harboriin. Oli oikeesti tosi mielenkiintonen reissu. Bussimatkalla teki mieli halata bussikuskia ku se kysy multa et oonko aussi vai uus-seelantilainen, sen jälkeen ku olin puhunu sille. Ausseissa kaikki oli heti et mistä oot, Saksasta, Ruotsista? Ja täällä mua ei luultu eurooppalaiseks kertaakaa!!! Good job me!!

Torstaina check out ja lentokentälle ja kohti New Yorkia missä Hanna mua jo sitte ootteliki!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti